Ați intrat în mințile noastre fără să vă fi invitat

 (articolaș-pamflet)

După o săptămână încărcată de evenimente culturale am revenit „pe pământ”, la viața obișnuită, mai bine zis la rutină și la problemele noastre cele de toate zilele. După o serie de lansări de carte la Bibliotecile „O. Ghibu”, „V. Bielinski”, și „N. Titulescu” din Chișinău, uitasem cu desăvârșire de politicienii moldoveni, și, în genere, de politicul moldovenesc. Imediat ce le-am revăzut chipurile pe ecranul televizorului îmi venise să zic, ba chiar să strig, încât să fiu auzit de întreg cartierul, o vorbă pe care, cu mulți ani în urmă, a rostit-o și Brâncuși când a revenit în țară: „V-am lăsat și săraci, și proști, v-am găsit și mai săraci, și mai proști” (în cazul politicienilor pruto-nistreni este vorba de sărăcia duhului).

Evenimentele politice de pe malurile gunoioase ale Bâcului se desfășoară parcă cu încetinitorul. Toate se mișcă foarte lent, mult prea lent, asemenea mișcărilor lui Neil Alden Armstrong pe lună.

Nu doar lent, ci și previzibil. Te uiți la ei și deja știi exact ce vor spune, mai ales ce va spune Marian Lupu: „A fost o discuție constructivă” sau alte vorbulițe de genul acesta.

Discuții constructive, acțiuni deconstructive, ce mai vorbă.

Obișnuindu-ne cu ritmul acesta de evoluție/involuție social-politică, știm exact și ce se va întâmpla sau nu se va întâmpla în următorii doi-trei ani.

Cât despre președintele Timofti, am impresia că gura sa este conectată la creierul bravului său purtător de cuvânt Vlad Țurcanu.

Iar Ghimpu, cel pe care l-am respectat odată, după felul cum vorbește, cum reacționează în ultima vreme, lasă impresia că dimineața, când iese în lume, uită să-și ia chibzuința cu sine.   

Plahotniuc, pentru că a făcut atâtea lucruri bune pentru țara sa, pentru că s-a obosit mai mult decât ceilalți binefăcători, a încărunțit rău de tot. Cred că este timpul potrivit să ia o pauză, să se mai gândească și la sine. Soluția ar fi să plece la odihnă undeva departe… dar să-și ia bilet într-o singură direcție.

Aș mai avea de spus unele lucruri și despre alți actori politici, doar că mi s-a terminat cerneala.

P.S. Ador toți politicienii moldoveni, doar că… trăiesc cam mult.

No comments:

Post a Comment