Pe cine dintre voi să votez, nenorociților?



Au mai rămas două săptămâni până la alegerile parlamentare din Republica Moldova. Alegeri noi, aceleași mutre.
Privind peste umăr, către anii ce-au trecut, realizez că în ultimele două decenii eu și poporul meu, am avut parte de toate relele acestei lumi: sărăcie, șomaj, imigrație, un sistem medical imperfect, o clasă politică coruptă și insensibilă, o infrastructură cvasiinexistentă… Mimarea reformelor și invizibilitatea progreselor au condus Republica Moldova către un colaps economic distrugător, iar pe cetățeni către un iremediabil colaps identitar.
Unica realizare „notabilă” a noastră, de care am putea mai mult sau mai puțin să ne bucurăm este libertatea pe care o avem acum. O libertate șchioapă și parțială. O libertate de care aproape un milion de cetățeni moldoveni au fugit. O libertate de care ar mai fugi un milion de basarabeni și nu s-ar mai întoarce pentru nimic în lume înapoi.
De acea libertate am fugit și eu. Pentru că în ea îmi iroseam viața și răbdarea. Pentru că cei în care am avut încredere și pe care i-am votat sunt la fel ca cei în care nu am încredere și pe care nu i-am votat.
Aproape toți politicienii basarabeni sunt la fel – corupți. Pentru că în politica noastră, de cele mai multe ori nimeresc inși care au un preț, un preț pentru care și-ar vinde oricând pielea. Politicienii nevandabili însă, cărora nu poate nimeni să le stabilească prețul, pentru ai cumpăra, pentru ai corupe, sunt lăsați pe tușă. Dacă m-aș fi implicat activ în politica moldovenească, acum aș fi stat și eu în afara terenului de joc sau m-aș fi ales cu vreun dosar penal. Poate chiar cu vreo cărămidă în cap…
Am preferat să rămân un neînsemnat votant, decât să încerc eu să fiu ales de alții. Pentru că oamenii alde mine nu au loc în politicul moldovenesc. De vreme ce am rămas în vechea mea postură de alegător, pe cine aș putea să mai votez acum? Pe cei de la guvernare care au dăruit Federației Ruse Aeroportul International Chișinău și Banca de Economii? Pe comuniști, socialiști și toate gunoaiele de teapa lui Renato Usatâi? Partidele minuscule care nu au șanse să acceadă în parlament? Candidații independenți?!
Pe cine să votez?!
Pe cine dintre voi să votez, nenorociților?!

2 comments:

  1. Nicu, situatia e foarte trista si lumea atat de uluita ca nu stiu ce sa faca :((( Situatia e atat de rea in RM ca nici nu merita sa ne batem noi capul, nu cred in schimbari. Cred mai mult in poporul roman decat in poporul moldovenesc :(((

    Acolo parca toti sunt nenorociti nu doar politicenii, asa au lucrat, asa au invatat sa ne duca de nas si moldovenii au acceptat asta!!!

    Te rog nu te intrista!!!

    PS: sunt enorm de bucuroasa de rezultatele alegerilor prezidentiale 2014 din Romania, am inteles acum si dupa vizita mea la Bucuresti ca romanii sunt mai intelepti, mai activi si mult mai omenosi... Am inteles ca suntem diferiti!!!

    ReplyDelete
  2. De rezultatul alegerilor din Romania si eu sunt nespus de multumit, Liuba :) Iar rezultatele alegerilor din Moldova sunt deja previzibile. Cel mai tare ma doare faptul ca parintii si bunicii nostri isi traiesc ultimele decenii de viata in minciuna, nepasare si saracie. De-as avea putere sa ajut batranii Moldovei cu bani si produse alimentare ca sa nu moara de foame si de frig iarna in case, i-as fi nespus de recunoscator lui Dumnezeu. Pacat ca Dumnezeu binevoieste adesea sa imbogateasca imbecilii si zgarcitii, nu si oamenii care chiar ar dona o parte semnificativa din banii lor in scopuri pur caritabile. Pacat...

    ReplyDelete